Tutories de guió

Gemma Blasco

Va estudiar direcció i guió a l’escola Bande à Part de Barcelona. També s’ha format en tallers a la EICTV (Cuba) o amb Abbas Kiarostami. Ha dirigit llargmetratges, curtmetratges, publicitat i audiovisuals per a teatre. El seu curtmetratge Jauría (2018) va rebre el premi SGAE-Nova Autoria del Festival de Sitges. L’any 2019, el festival de Gijón va estrenar el seu projecte El Zoo, un llargmetratge experimental que juga amb els registres teatrals. Recentment ha estrenat La Fúria, el seu primer llargmetratge de ficció, al festival nord-americà South by Southwest i, a nivell nacional, al Festival de Màlaga, on va obtenir tres premis de la Secció Oficial (millor actriu, millor actor secundari i millor muntatge), així com la menció especial del jurat al SXSW London. La Fúria també va ser la pel·lícula inaugural del D’A Festival Cinema Barcelona 2025 es seleccionada al Festival de San Sebastián 2025 (Made in Spain). Actualment, imparteix classes d’interpretació i prepara els seus pròxims projectes de ficció.

Jaume Claret Muxart

Va estudiar a l’Elías Querejeta Zine Eskola, formant part de la primera promoció. El seu primer llargmetratge, Estrany riu, s’estrena a la secció Orizzonti del Festival de Cinema de Venècia i al Festival de Cinema de San Sebastián. El projecte ha participat a la residència Ikusmira Berriak del Festival de Sant Sebastià i a la residència de guions de l’Acadèmia del Cinema Català. Els seus curtmetratges Ella i jo (2020), Die Donau (2023) i La nostra habitació (2025) s’han estrenat en festivals internacionals com el Rotterdam International Film Festival, el Festival de Sant Sebastià i el FIDMarseille, entre d’altres, així com en institucions com la Filmoteca de Catalunya i Tabakalera. Forma part d’Arquitectura Filmada i del programa educatiu Cinema en curs de l’associació A Bao A Qu.

Sara Fantova

El 2013 comença els seus estudis universitaris a l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), especialitzant-se més tard en direcció cinematogràfica. Es gradua el 2018 amb No me desperétis, un curtmetratge estrenat a la secció oficial de la Seminci i participant, entre molts altres, al Festival Internacional de Rotterdam. És una dels onze codirectors i coguionistes del llargmetratge col·lectiu La filla d’algú, estrenat al Festival de Màlaga, amb el qual l’Aina Clotet es va endur la Biznaga de Plata, i mereixedor del Premi Movistar+ al Millor Llargmetratge Zonazine. Ha codirigit juntament amb Aina Clotet, Mar Coll i Celia Giraldo la sèrie Això no és Suècia, de 3Cat i RTVplay, que es va endur el Premi Ondas a la millor sèrie de comèdia. Acaba d’estrenar la seva òpera prima Jone, batzuetan al Festival de Cinema de Màlaga, on s’ha endut una menció especial del jurat a la direcció.

Juan Palacios

Juan Palacios és cineasta i investigador. Ha escrit i dirigit els llargmetratges de no ficció Pedaló (2016) i Meseta (2019), els quals van ser premiats al Festival de Sant Sebastià i al CPH:DOX, respectivament. El seu tercer llargmetratge, As the Tide Comes In (2023), va tenir la seva estrena mundial a la Competició Internacional de l’IDFA, va ser la pel·lícula d’obertura a Visions du Réel i va guanyar el Premi al Millor Llargmetratge Espanyol i el Premi al Millor Director Espanyol al Festival Internacional de Cinema de Gijón. Actualment està treballant en una pel·lícula híbrida de ciència-ficció titulada Ser Permanente.